یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
رضوی

حوزه/ ناهید شکریان مسئول کانون تخصصی امور بانوان و خانواده کانون های خدمت رضوی البرز گفت: این ستاد برای سه مرحله قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، ناهید شکریان مسئول کانون تخصصی امور بانوان و خانواده کانون‌های خدمت رضوی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار حوزه اظهار کرد: ستادی با مشارکت معاونت اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی و مشارکت اکثر کانون‌های تخصصی استان البرز با نام ستاد «زندگی به سبک رضوی» ویژه نو مزدوجین برای برای سه قشر از جوانان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: قرار است در این ستاد از طریق آموزش مهارت‌ها در امر تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده قدم بسزایی برداریم تا انشاء الله خروجی خوبی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

مسئول کانون تخصصی امور بانوان و خانواده کانون‌های خدمت رضوی استان البرز ادامه داد: این ستاد برای سه مرحله قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج برنامه ریزی کرده است. به طوری که برای پیش از ازدواج مسائل و مواردی که باعث آگاهی بیشتر در امور ازدواج و اموراتی که موجب تصمیم آگاهانه می‌شود به جوانان در دو قالب مجازی و حضوری آموزش داده می‌شود.

شکریان افزود: در مرحله حین ازدواج نو مزدوجینی که در زمان عقد به سر می‌برند از مهارت‌های لازم برای ادامه زندگی و ۵ سال بحرانی که بیشترین آمار طلاق در این ایام رخ می‌دهد آموزش می‌بینند.

وی در خصوص آموزش مهارت‌های بعد از ازدواج گفت: برای بعد از ازدواج موضوع فرزند آوری و تربیت فرزند از طریق پلتفرمی مهارت‌های لازم تدوین و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

مسئول کانون تخصصی امور بانوان و خانواده کانون‌های خدمت رضوی استان البرز با بیان هدف از تشکیل این ستاد توضیح داد: هدف ما از آموزش‌های ارائه شده به جوانان این است که تا حد ممکن از آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر خانواده‌ها می‌شود ، بتوانیم جلوگیری کنیم و از طریق ارائه این مهارت‌ها قرار است به جوانان راه و رسم زندگی و چگونگی استفاده از این مهارت‌ها توسط اساتید مجرب و مشاورین را آموزش دهیم.

تشکیل ستاد «زندگی به سبک رضوی»  ویژه نومزدوجین استان البرز

وی با اشاره به یکی از برنامه‌های جدید این کانون در سال جاری گفت: افتتاح واحد پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان در البرز از سوی کانون بانوان و خانواده انجام شده و در تلاشیم با استفاده از اساتید فقه و مشاورین متخصص پاسخ گو بانوان باشیم.

شکریان ادامه داد: هدف از تاسیس این واحد تسهیل در امر پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان است و اساتید خانم دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی با این واحد همکاری می‌کنند. علاقه‌مندان جهت دریافت پاسخ سوالات شرعی خود روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ با شماره تلفن های: ۰۲۶۳۴۹۹۵۶۴۵،۰۲۶۳۴۹۹۵۶۴۶تماس حاصل نمایند.

تشکیل ستاد «زندگی به سبک رضوی»  ویژه نومزدوجین استان البرز

مسئول کانون تخصصی امور بانوان و خانواده کانون‌های خدمت رضوی استان البرز در پایان با معرفی برخی از برنامه‌های دهه فجر این کانون در سطح استان البرز گفت: در دهه فجر کانون‌های محله‌ای، مناطق و شهرستان‌ها برنامه‌های متنوعی چون؛ مشاوره، برنامه تربیتی ، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا را برگزار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha